STRONA GŁÓWNA

 

 

 

 

    WIZYTA ZAGRANICZNYCH GOŚCI W RAMACH PROJEKTU ERASMUS+

 

 


W dniach 16.02. - 24.02. z ogromną przyjemnością gościliśmy w naszej szkole uczniów oraz nauczycieli w ramach projektu Erasmus+ "Invent an Ideal School Through a European Experience". Było to już piąte spotkanie mające na celu stworzenie idealnej szkoły poprzez obserwowanie systemów edukacyjnych w państwach europejskich. 


Oprócz pracy nad projektem i braniu udziału w lekcjach, nasi Goście mieli okazję poznać nasz region i jego kulturę. Wzięli udział w warsztatach plastycznych z kaszubskich wzorów, obejrzeli wystawę w Europejskim Centrum Solidarności oraz Muzeum II Wojny Światowej, a także spotkali się w panem Piotrem Kowalczukiem (zastępcą Prezydenta do spraw polityki społecznej). 


Anna Muszyńska

 

ZDJĘCIA

NASZ PROJEKT ERASMUS+ WE WŁOSKIEJ TELEWIZJI! 

 


 

 

 

 II spotkanie koordynatorów projektu Erasmus plus u nas w szkole! 

 

Od 25.09.2017 do 29.09.2017 mieliśmy zaszczyt gościć naszych wspaniałych europejskich partnerów projektu Erasmus plus. Odwiedzili nas nauczyciele z Włoch, Słowacji, Hiszpanii oraz Francji. Oprócz rozmów na temat projektu, mieliśmy przyjemność spotkać się z wiceprezydentem Gdańska panem Piotrem Kowalczukiem, zwiedzić gdańską starówkę oraz zamek w Malborku. 

ZDJĘCIA

 

 


 

 

DRUGI WYJAZD W RAMACH PROJEKTU ERASMUS PLUS JUŻ ZA NAMI!

 

Od 1 do 9 lutego 2017 roku, trzy nasze uczennice Paulina Chęcińska kl. 1b, Katarzyna Perdian kl. 1b oraz Marta Mackiewicz kl. 1a, uczestniczyły w drugim spotkaniu w ramach projektu Erasmus plus w szkole I. C. „Camera” w Sali Consilinie we Włoszech. Zadaniem uczestników projektu było obserwowanie różnych aspektów szkoły, tj., długość przerw, przedmioty, relacje uczniów z kolegami i nauczycielami, ilość zajęć dodatkowych, czas zajęć, itd. Uczniowie obserwowali wiele lekcji oraz pracowali w grupach międzynarodowych. Na koniec, podczas oficjalnej ceremonii kończącej prace projektowe w I. C. „Camera”, przedstawiciele każdej grupy zaprezentowali swoje pomysły dotyczące idealnej szkoły.

Jednym z założeń projektu jest także zapoznanie się z kulturą i zwyczajami panującymi w danym kraju. Uczestnicy projektu mieli okazję dowiedzieć się wielu ciekawych informacji na temat miejscowości Sala Consilina, Salerno, Teggiano. Mieli także szansę zobaczyć Paestum – dzielnicę miasta Capaccio, w której zachowane są pozostałości greckiego miasta Sybaris.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć!

 

 

Przypominamy, że celem naszego projektu jest stworzenie idealnej szkoły poprzez obserwowanie systemów edukacji państw Unii Europejskiej. Tytuł naszego projektu to: Invent an Ideal School Through a European Experience. Naszymi partnerami są: Słowacja (główny koordynator projektu), Francja, Włochy oraz Hiszpania. Podczas każdego wyjazdu uczniowie zobowiązani są do obserwowania lekcji prowadzonych przez nauczycieli oraz aktywnego uczestniczenia w nich. W projekt wlicza się także zapoznanie się z kulturą oraz obyczajami danego kraju.

 

Anna Muszyńska

Julia Krzeczkowska

 ZDJĘCIA

 


 

APPASIONATE! – Z WIZYTĄ W HISZPAŃSKIEJ SZKOLE

 

 

„Z pasją!”, tak brzmi hasło na obecny rok szkolny w Colegio Inmaculado Corazon de Maria w Logroño. O tym, że nie są to tylko puste słowa mogliśmy się przekonać na własne oczy podczas pierwszej międzynarodowej wymiany uczniowskiej, która odbyła się właśnie w tej szkole w dniach: od 11 do 19 grudnia 2016 r. Z ramienia naszego gimnazjum udział w niej wzięły uczennice klas drugich: Zuzanna Gosieniecka, Daria Ekowska i Emilia Kowalewska. W ciągu tygodnia spędzonego w Logroño, dziewczęta miały przede wszystkim okazję zapoznać się z kulturą, tradycjami i zwyczajami typowymi dla regionu La Rioja (włączając w to warsztaty muzyczno - taneczne, przygotowanie i degustację tradycyjnego dania „patatas con chorizo”, zwiedzenie okolicznych winnic i muzeum poświęconego procesowi produkcji wina, czy możliwość obejrzenia charakterystycznych szopek bożonarodzeniowych, przygotowywanych własnoręcznie przez mieszkańców). Poza tym w końcu poznały osobiście swoje koleżanki i kolegów, biorących udział w projekcie (zarówno uczniów hiszpańskich, goszczących wszystkich przybyłych, jak również swoich rówieśników przybyłych z Francji, Słowacji i Włoch). Na wszystkich gości z niecierpliwością czekały rodziny hiszpańskie, które miały stać się ich domem na najbliższe dni. Jeśli chodzi o całą grupę Erasmus+, to pierwsze lody zostały przełamane podczas poniedziałkowych zajęć zapoznawczo-integrujących w szkole, którym towarzyszyło mnóstwo śmiechu. Następnie, podzieleni na grupy, wyruszyliśmy na zwiedzanie całego kompleksu szkolnego, w którym naprawdę można było się zagubić. W kolejnych dniach, wszyscy przybyli na wymianę uczniowie, uczęszczali na lekcje i brali udział w typowych zajęciach odbywających się w Colegio Inmaculado, obserwując funkcjonowanie szkoły w jej normalnym, codziennym rytmie. Dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat różnic między szkołą hiszpańską a ich rodzimymi, robili zdjęcia i kręcili filmiki, które następnie stały się bazą do zebrania wniosków z tygodniowego pobytu, mających stanowić pierwszy krok do stworzenia wizji Idealnej Szkoły. W wyniku ich prac powstała prezentacja multimedialna, film oraz fotoksiążka, w których zamieścili najważniejsze wydarzenia i doświadczenia z wymiany w Logroño. Z kolei rezultaty swoich obserwacji i przemyśleń na temat szkoły, zaprezentowali podczas konferencji z udziałem dyrekcji, przedstawicieli władz miasta oraz ministerstwa edukacji. Pobyt w Hiszpanii był dla nas niewątpliwie wspaniałą przygodą, źródłem niezapomnianych przeżyć oraz wielu inspiracji, które mamy nadzieję, pomogą nam również udoskonalać naszą szkolną rzeczywistość.

Monika Skowronek

Anna Muszyńska

 ZDJĘCIA

 

 

 


 

 

 

FILM JESTEŚMY W TELEWIZJI

 

 

 


 

 

I SPOTKANIE PROJEKTOWE

 

 

Jesteśmy już po pierwszym spotkaniu koordynatorów projektu, które odbywało się w dniach 7-11 listopada w Koszycach. Wzięło w nim udział po dwóch nauczycieli, zaangażowanych w prowadzenie projektu w każdym z państw partnerskich. Podczas codziennych spotkań wyznaczone i przydzielone zostały konkretne zadania do zrealizowania przez każdą ze stron oraz ostatecznie ustaliliśmy terminarz wymian uczniowskich. Prezentują się one następująco:

 

 

Termin wymiany

Miejsce

11-19 grudnia 2016 r.

Logroño  - Hiszpania

         1-9 lutego 2017 r.

Sala Consilina - Włochy

          10- 18 maja 2017 r.

        Ribeauville - Francja

          7-15  listopada

      Koszyce - Słowacja

6-14 marca 2018 r.

Gdańsk - Polska

14-18 maja 2018 r.

Ribeauville - Francja

 

      

Spotkania projektowe odbywały się w Zakladnej Skole Stanicnej 13 w Koszycach, która jest inicjatorem projektu. Dzięki temu mogliśmy dokładnie przyjrzeć się funkcjonowaniu tej szkoły, poznać część uczniów i nauczycieli, co okazało się bardzo inspirujące (Zakladna Skola porywa kolorystyką wnętrz i panującą tam atmosferą). Nie chcemy zdradzać więcej szczegółów, aby nasi uczniowie, którzy będą na wymianie w Koszycach mogli sami wyrobić sobie na ten temat zdanie.

W ramach wizyty w Koszycach, zostaliśmy również zaproszeni do Urzędu Miasta przez panią wiceburmistrz, która krótko przedstawiła nam historię miasta oraz opowiedziała o akcjach, które obecnie mają miejsce w Koszycach. Zaprezentowała również osiągnięcia naszej słowackiej szkoły partnerskiej.

Pierwszymi zadaniami, które nasi uczniowie mają obecnie do wykonania, są: stworzenie logo projektu (propozycje wszystkich państw zostaną zamieszczone na platformie eTwinning, po czym uczniowie głosując, wybiorą najlepsze z nich) oraz zredagowanie słownika angielsko – polskiego dla naszych partnerów, zawierającego zwroty, które mogą okazać się najbardziej przydatne dla osób goszczących w Polsce (wraz z nagraniami wymowy).

Zabieramy się więc do pracy!!!

                                                     

 Anna Muszyńska i Monika Skowronek

 -  FILM

 


 

Wystartowaliśmy!

 

                     Projekt Erasmus + ruszył już pełną parą. A oto grupa uczniów z naszej szkoły, która bierze w nim udział:

 

1.      Marta Mackiewicz kl. 1a

2.      Kuba Miłosz kl. 1a

3.      Paulina Chęcińska kl. 1b

4.      Katarzyna Perdian kl. 1b

5.      Zuzia Gosieniecka kl. 2a

6.      Karol Domeradzki kl. 2a

7.      Andrzej Częścik kl. 2b

8.      Daria Ekowska kl. 2b

9.      Emilia Kowalewska kl. 2b

10.    Konrad Kliszewski kl. 2b

11.    Miłosz Wyrzykowski kl. 2b

12.    Maks Roskosz kl. 2b

 

 

 

                 Nasze spotkania odbywają się w każdą środę od 14.45 do 15.30. Uczestnicy projektu założyli już konta na platformie eTwinning (TwinSpace), do której stopniowo dołączają ich rówieśnicy z państw partnerskich. Platforma ta, ma służyć wzajemnemu poznawaniu się  i późniejszej wymianie doświadczeń. W zeszłym tygodniu, nasi uczniowie przygotowali dwie prezentacje multimedialne, mające przybliżyć przedstawicielom pozostałych państw Trójmiasto i naszą szkołę (zamieszczamy je poniżej). Do tej pory został również opracowany regulamin uczestnictwa w projekcie oraz założono tablicę informacyjną na I piętrze, na której na bieżąco będą aktualizowane wiadomości dotyczące naszej pracy. Mamy też już kilka pomysłów na logo projektu, które opiekunowie przedstawią na zbliżającym się I spotkaniu koordynatorów w Koszycach (7-11 listopada b.r.).

 

 

 

 


 

Miło nam poinformować, że od 1 września 2016 r. nasze gimnazjum bierze udział w projekcie Erasmus + pt. „Invent an Ideal School through a European Experience”. W projekt, oprócz nas, zaangażowane są jeszcze cztery inne szkoły z następujących krajów: Słowacji (główny koordynator projektu), Francji, Hiszpanii i Włoch. Będzie on realizowany przez dwa lata (do 30 czerwca 2018 r.) i jest skierowany do uczniów klas pierwszych i drugich gimnazjum. Głównym założeniem jest nawiązanie współpracy między wyżej wymienionymi szkołami i zaznajomienie się uczniów z systemami edukacji funkcjonującymi w innych państwach europejskich, w celu wspólnego zaprojektowania Idealnej Szkoły, odpowiadającej wyzwaniom XXI wieku. Uczestnicy będą mieli możliwość zaobserwowania konkretnych rozwiązań stosowanych w szkołach partnerskich, wymiany dobrych praktyk i wprowadzenia innowacji we własnym środowisku szkolnym na podstawie najatrakcyjniejszych z nich. Koordynatorką projektu z ramienia naszego gimnazjum jest p. Anna Muszyńska, przy współpracy z p. Moniką Skowronek.

 

 

 


 

 

 


 

 

Program Erasmus+ został opracowany tak, aby wspierać kraje uczestniczące w programie w zakresie efektywnego wykorzystywania potencjału kapitału społecznego oraz promowania idei uczenia się przez całe życie. Erasmus+ to również odpowiedź na potrzeby współczesnej Europy oraz wyzwania, które przed nią stoją. Najważniejsze z nich zostały przedstawione poniżej.

1. Stopa bezrobocia młodzieży w całej Unii Europejskiej wynosi ok. 20 proc., a w niektórych państwach członkowskich nawet ponad 50 proc., z tego też powodu walka z nim stała się jednym z najpilniejszych zadań rządów europejskich. Erasmus+ ma pomóc przezwyciężyć ten kryzys, wzmacniając i usprawniając systemy edukacji i szkoleń oraz umożliwiając obywatelom zdobywanie umiejętności wymaganych dziś przez pracodawców.

2. Program Erasmus+ został opracowany tak, aby wspierać starania krajów uczestniczących w programie na rzecz efektywnego wykorzystywania potencjału umiejętności ludzkich i kapitału społecznego Europy, potwierdzając jednocześnie zasadę uczenia się przez całe życie przez powiązanie wsparcia na rzecz uczenia się formalnego, pozaformalnego i nieformalnego w dziedzinach kształcenia, szkolenia i sportu. Program zwiększa również możliwości z zakresu współpracy i mobilności dotyczące krajów partnerskich, przede wszystkim w dziedzinie szkolnictwa wyższego i młodzieży.

3. Erasmus+ pomaga promować systemowe reformy w krajach uczestniczących zgodnie ustaleniami na szczeblu Unii Europejskiej. W tym zakresie konieczne jest również zapewnienie organizacjom młodzieżowym i osobom pracującym z młodzieżą możliwości szkolenia oraz współpracy w celu nadania pracy z młodzieżą wymiaru europejskiego.

4. W ramach jednego z nowych elementów wprowadzonych w traktacie lizbońskim Erasmus+ będzie wspierać działania z zakresu sportu powszechnego w krajach uczestniczących w programie oraz promować europejską współpracę polityczną w dziedzinie sportu.

Program Erasmus+ przyczynia się m.in. do:

  • osiągnięcia celów strategii „Europa 2020”;

  • osiągnięcia celów strategicznych ram europejskich współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia („ET 2020”);

  • osiągnięcia ogólnych celów odnowionych ram europejskiej współpracy na rzecz młodzieży (na lata 2010-2018);

  • rozwoju europejskiego wymiaru sportu zgodnie z planem prac UE w dziedzinie sportu;

  • promowania europejskich wartości zgodnie z art. 2 Traktatu o Unii Europejskiej.